This post is also available in: Spanish

PREGUNTES FREQÜENTS

Preguntes freqüents sobre el funcionament del servei públic de Bicielx

¿Com puc donar-me d'alta?

Pots donar-te d’alta de manera online a través del següent enllaç Alta online. Podràs abonar l’import corresponent amb transferència o amb targeta de crèdit.

¿Es pot fer l'alta presencial?

Si no pots fer l’alta online és molt important que et poses en contacte amb nosaltres a través del telèfon 966 614 393 o enviant un correu electrònic a info@bicielx.es. Estudiarem el teu cas i si és necessari et donarem cita prèvia.

Soc menor d'edat, ¿puc donar-me d'alta?

Sí, perquè un menor, a partir de 12 anys, es puga donar d’alta en Bicielx, és necessari seguir els següents passos:

Realitzar transferència bancària amb l’import corresponent a l’abonament triat:

  • Beneficiari: PIMESA.
  • Entitat Bancària: BANKIA.
  • Número de compte IBAN: ES82 2038 8731 3160 0008 7793.
  • Assumpte: Bicielx i nom de l’usuari.

Enviar a info@bicielx.es la següent documentació:

  • Formulari d’Inscripció emplenat i signat per l’usuari i el pare, mare o tutor.
  • DNI/NIE/Passaport de l’usuari i del pare, mare o tutor.
  • Justificant de la transferència realitzada.
  • En el cas d’associar una targeta tipus bonobús, enviar els deu dígits que apareixen en el revers.
Fa temps que em vaig donar de baixa en el servei i vull tornar a utilitzar-lo, ¿què he de fer?

Accedeix al teu Accés Usuari i renova el teu abonament, pots pagar l’import amb transferència o amb targeta de crèdit.

¿Puc anar a les oficines de Bicielx per a fer qualsevol gestió?

Per a una atenció més eficaç i segura és important que et poses en contacte amb nosaltres a través del telèfon 966 614 393 o enviant un correu electrònic a info@bicielx.es. Estudiarem el teu cas i si és necessari et donarem cita prèvia.

¿Es pot realitzar el pagament en efectiu?

No, tots els pagaments s’han de realitzar per transferència bancària o amb targeta de crèdit. Recorda que pots adquirir el teu abonament, targeta o moneder a través del teu Accés Usuari.

No tinc targeta tipus Bonobús, ¿puc donar-me d'Alta Online?

Sí, quan realitzes l’Alta Online hauràs d’indicar que no tens cap targeta tipus Bonobús.

T’enviarem, en la major brevetat possible, un correu electrònic indicant on i quan pots recollir la targeta.

¿Quin és l'horari del servei?

Bicielx està disponible tots els dies de l’any de 5.30 a 00.00 hores.

L’horari d’atenció telefònica és de 9.00 a 13.00 hores.

L’horari d’atenció d’incidències en el telèfon 600 955 214 és de dilluns a divendres de 6.00 a 21.00 hores. Dissabtes 7.00 a 21.00 hores. Diumenges i festius de 7.30 a 21.00 hores.

¿Quin és el cost de l'abonament anual?

Pots consultar les Tarifes del servei de Bicielx.

Els 30 minuts inclosos en l'abonament, ¿són per a cada préstec que utilitze?

Sí, per cada préstec que utilitzes, els 30 primers minuts estan inclosos en l’abonament. A partir d’aqueixos 30 primers minuts s’aplicarà la tarifa vigent. Per a més informació consulta Temps d’ús.

Quant temps puc tindre la bicicleta?

El temps màxim d’ús de la bicicleta de forma continuada és de 2 hores. Durant aquest temps no podràs depositar la bicicleta en cap altre lloc que no siga una estació Bicielx.

¿Quant temps he d'esperar entre un préstec i un altre?

Has d’esperar 10 minuts entre un préstec i un altre, llevat que la duració del préstec siga inferior a 10 minuts. Aquest marge de temps t’ajudarà a poder canviar la bicicleta si té qualsevol tipus d’avaria.

Què ocorre si agafe una bicicleta i està avariada?

Revisa la bicicleta abans de sol·licitar el préstec, si comproves que té alguna avaria, enganxa-la, tens un marge de 10 minuts per a sol·licitar una altra sense haver d’esperar.

Pots notificar l’avaria de diverses formes:

  • Des de la nostra App, en l’apartat Reportar Incidències. El personal de manteniment veurà la incidència en el moment.
  • A través del correu electrònic info@bicielx.es
  • Girant el selló col·labores al fet que altres usuaris sàpien que aqueixa bicicleta té alguna avaria i ajudaràs el personal de manteniment a identificar-la al més prompte possible.
¿Què és el saldo i el moneder?

El moneder és un fons que es genera ingressant una quantitat de diners determinada sobre la qual s’anirà descomptant l’import corresponent, en el cas de sobrepassar els 30 minuts de temps en cada préstec.

El saldo és la quantitat de diners del qual disposes en el moneder. Pots consultar el teu saldo en l’apartat Accés Usuaris. També pots fer-ho des de la nostra App Bicielx.

Rebràs un correu electrònic amb cada càrrec que es realitze en el teu moneder i t’informarem del saldo disponible.

¿Si tinc saldo negatiu, puc fer ús del sistema?

No, si el teu moneder es troba amb saldo negatiu no podràs fer ús de les bicicletes. Per a poder tornar a utilitzar el servei hauràs de fer una recàrrega mínima de 5,00.-€ des del teu Accés Usuari. Recorda que pots triar abonar l’import mitjançant transferència o targeta de crèdit.

¿Com puc agafar la bicicleta?

Has d’accedir al sistema mitjançant una targeta de proximitat (Bonobús o targeta Bicielx) i després de reconéixer-la, et demanarà una sèrie de dades:

  • PIN, si t’equivoques tres vegades el sistema et bloquejarà.
  • TANCAT AMB CLAU, elije la bicicleta que desitges i després de revisar-la fixa’t en el número de cadenat.

El sistema et soltarà la bicicleta en menys de 30 segons.

El lector de l'estació no reconeix bé la meua targeta, ¿què puc fer?

Mantingues fixa la targeta sobre el lector i no la mogues fins que aparega la pantalla del PIN.

Encara que el senyal acústic i lluminós finalitze, el sistema pot ser que encara no haja acabat la lectura.

Si així i tot no reconeix bé la targeta posa’t en contacte amb nosaltres per a intentar resoldre la incidència.

La meua targeta està bloquejada, què he de fer?

Si la teua targeta està bloquejada pot ser per diversos motius, posa’t en contacte amb nosaltres a través del telèfon 966 614 393 en horari de 09.00 a 14.00 hores o enviar un correu electrònic a info@bicielx.es

¿Quin és el meu usuari i contrasenya per a l'accés al meu compte?

L’usuari per a l’accés al teu compte correspondrà al número de targeta associada al servei Bicielx. La contrasenya serà el teu PIN, pots canviar-lo des del Accés Usuaris.

Vull entrar al meu “Accés Usuari” però no recorde les dades d'accés, ¿què puc fer?

Pots recuperar el teu usuari i contrasenya en l’enllaç Reinicialitzar usuari i contrasenya.

¿Què faig si oblide la meua PIN?

Pots recuperar el teu pin en l’enllaç Reinicialitzar PIN.

He perdut la meua targeta, ¿com puc aconseguir una altra?

Tens diverses opcions:

  • Pots associar una targeta tipus Bonobús a través de la nostra web, accedint al teu Accés Usuari i modificant la numeració de la targeta.
  • Pots adquirir una targeta Bicielx a través de la teua Accés Usuari. Una vegada hages abonat l’import corresponent rebràs, en la major brevetat possible, les indicacions per a recollir la teua targeta Bicielx.
¿Quant costa un duplicat de la targeta?

Pots consultar la tarifa d’una nova targeta Bicielx en l’enllaç de Tarifes.

Recorda que sempre podràs associar una targeta tipus Bonobús sense necessitat d’abonar una nova targeta.

L'estació està plena, ¿què he de fer?

T’indiquem els passos que pots seguir si et trobes l’estació plena de bicicletes:

  • Espera al fet que arribe un altre usuari. Hi ha un trànsit elevat de bicicletes. Des de Bicielx recomanem que intentes no anar amb el temps just.
  • Deixa la bicicleta en l’estació més pròxima.
  • Crida al telèfon 600 955 214, li atendran en el moment que el necessite.
No hi ha bicicletes en l'estació i vull agafar una, ¿què he de fer?

Existeix un servei de manteniment que distribueix les bicicletes segons les necessitats de cada estació Bicielx. Probablement, si esperes uns minuts, arribarà algun usuari que deixe la seua bicicleta i/o personal de manteniment per a proveir l’estació.

També pots comprovar la disponibilitat de bicicletes en les diferents estacions des de la nostra App Bicielx abans d’utilitzar el servei.

Si fora necessari, tens a la teua disposició un telèfon d’incidències 600 955 214.

Nota important: En determinats moments del dia, quan major és l’ús del servei Bicielx, pot donar-se el cas de problemes de proveïment de bicicletes a les estacions, ja que la majoria d’elles està circulant i és impossible reposar-les totes alhora; en aquests casos si observes una gran demora, et recomanem que utilitzes altres sistemes de transport urbà, com l’autobús.

¿On puc obtindre un mapa actualitzat d'estacions Bicielx?

Hi ha diverses maneres d’obtindre informació sobre les estacions Bicielx:

  • En la pàgina web en l’enllaç Estacions i Bicicletes.
  • Pots consultar el mapa GPS a través de la nostra App Bicielx, et senyalitzarà l’estació més pròxima a la teua ubicació.
¿Com utilitze el canvi de marxes de la bicicleta?

Per a canviar de marxes has de girar el selector del canvi de marxes situat en el puny dret de la bicicleta, en el sentit que vulgues depenent de si pretens pujar de marxes o baixar.

És molt important recordar que si vols pujar de marxa, no és necessari parar de pedalar, però si vols baixar de marxa, sí que és necessari, en cas contrari, no podràs canviar.

¿Com actiu les llums de la bicicleta?

Per la teua seguretat i per a complir amb la normativa de trànsit has de portar enceses les llums de la bicicleta quan no hi haja suficient lluminositat. Les pots encendre de la següent forma:

  • Llum davantera: connectarem la dinamo situada en la roda davantera..
  • Llum posterior: en la majoria de les bicicletes es connectarà amb la dinamo de la roda davantera. Unes altres tenen un interruptor en la llum posterior.
Vull afegir o modificar el meu número de compte IBAN per a la domiciliació de l'abonament, ¿què he de fer?

Pots consultar el teu compte IBAN des del teu Accés Usuari. Per a modificar o afegir un nou compte, és necessari que ens emplenes el Model Sepa.

Has d’emplenar-ho i signar-ho correctament i fer-ho arribar a través del correu electrònic info@bicielx.es

¿Com puc donar-me de baixa de Bicielx?

Si desitges cancel·lar la teua renovació automàtica, has de comunicar-ho amb una antelació mínima de 10 dies, abans del venciment del teu abonament. Pots fer arribar la comunicació a través del correu electrònic a info@bicielx.es.

Si no tens domiciliat el pagament del teu abonament, aquest finalitzarà sense que hages de fer cap comunicació.

Horari del Servei

El servei roman actiu els 365 dies de l’any de 5.30 a 0.00 hores

OFICINES BICIELX
Carrer Diagonal del Palau, núm. 7.
03202 Elx

HORARI ATENCIÓ AL PÚBLIC
Dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 h.
Per a assistència presencial es requereix cita prèvia


HORARI ATENCIÓ D’INCIDÈNCIES
Dilluns a divendres de 6.00 a 22.00 h.
Dissabtes de 7.00 a 21.00 h.
Diumenges i festius de 7.30 a 21.00 h.

   600 955 214